fbpx

Onze top 6 om in beweging te blijven tijdens de corona-crisis

Nu de sportscholen niet meer open zijn zal er voor vele een andere manier van beweging gevonden moeten worden. Gelukkig zijn er nog tal van manieren om je beweging op peil te houden tot (hopelijk) 1 juli wanneer de gyms weer opengaan.

Denk aan activiteiten zoals:


6. Wandelen en hardlopen

+/- 240 – 480 kcal/uur

Misschien wel het makkelijkste van dit rijtje maar zeker niet de minste! Maak dagelijks een wandeling van 30-60 minuten en je krijgt onbewust al veel beweging. Geen zweet maar wel een flinke dosis vitamine D + beweging ;-).
Wil je toch zweten? Met hardlopen verbrandt je het dubbele!


5. Huishouden en tuinieren

+/- 310 kcal/uur

Doe alvast een voorjaarsschoonmaak of verpot als je planten een dag lang. Je verbrandt onbewust veel energie omdat je continu in beweging bent.


4. Fietsen

+/- 480 kcal/uur

Kan niet ontbreken in het lijstje in een land met meer dan 22 miljoen fietsen(!). Maak het jezelf een gewoonte om naar een dorp verder te fietsen voor je boodschappen of fiets eens wat vaker een rondje.
> +/- 480 kcal/uur


3. Traplopen

+/- 560 kcal/uur

Neem wat vaker de trap, dit kan door regelmatig even naar boven te lopen in je huis of door buiten wat vaker een trap te pakken. Ook een workout buiten op een trap is geen gek idee als je bedenkt hoeveel energie je ermee verbrandt


2. Skeeleren

+/- 600 kcal/uur

Wie heeft ze eigenlijk nog niet gekocht sinds de intelligente lock-down? Leuk voor de afwisseling, goed voor je vitamine D en daarnaast verbrandt je lekker wat calorieën!


En dé nummer 1 voor beweging:

1. Bootcamps en outdoor personal training

+/- 650 kcal/uur

Momenteel dé vervanger van de binnen gyms. Lekker actief buiten sporten. Het is de ideale combinatie van de buitenlucht, cardio én spierversterkende oefeningen. Wil je nog meer voordelen van bootcamps? Lees onze blog over de 7 voordelen van bootcamps hier!

Wat doen jullie het liefste?

Bewegings bootcamp

TIP: Wij hebben een leuke wall sit challenge voor jullie om thuis uit te voeren 😉

You May Also Like

7 voordelen bootcamps

7 voordelen van Bootcamps

Peach challenge: hoe blijf je actief gedurende deze periode?

Challenge of the week: HIIT Workout

Goede voornemens: zo gaat het je echt lukken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *