fbpx

Progressieverhaal van Miranda

Een nieuw progressieverhaal, dit keer van Miranda. Ik (Justine) ken Miranda al een aantal jaartjes en eigenlijk sporten we al sinds 2 jaar samen! We hebben samen de Bikini Body Guide van Kayla Itsines gevolgd en zijn ook samen bij Elite Fit begonnen. Ik ken haar als een super fanatieke sporter, ze is sterk en haar squats, daar kan ik nog wel wat van leren. Bewonder haar enorm voor haar ‘dedication’ als ze ergens aan begint. Goed, nu het woord aan Miranda……

Progressieverhaal van Miranda

Mijn naam is Miranda Overbeek, 33 jaar jong en woonachtig in het mooie Utrecht. Ik werk bij bol.com als contentspecialist. Mijn liefde voor sport begon al op jonge leeftijd. Ik begon met gymnastiek en daarna heb ik ruim 15 jaar gevolleybald. Na deze periode heb ik 3 jaar crossfit/fitness gedaan en nu sport ik al ruim een jaar bij Elitefit (een fitnessconcept gevestigd in Utrecht).

Wie of wat heeft jou gemotiveerd om fit te worden?
Mijn beste vriendin sportte al een tijd bij Elitefit en behaalde erg goede resultaten. Doordat zij enthousiast was over het concept ben ik in januari afgelopen jaar samen met een andere vriendin gestart bij Elitefit met een 16 weekse fitjourney.

“Als ik gezond eet voel ik mij fitter, energieker en zit ik beter in mijn vel”

Hoe blijf jij gemotiveerd?
Omdat ik het belangrijk vind om veel te bewegen en omdat ik mijn energie haal uit sporten heb ik er geen moeite mee om richting de gym te gaan. Qua voeding heb ik ondervonden dat het ECHT loont als je strikt op je voeding let. Als ik gezond eet voel ik mij fitter, energieker en zit ik beter in mijn vel. Dit blijf ik altijd in mijn achterhoofd houden als ik een mindere eetperiode heb.

Zonder welk eten kan jij absoluut niet leven?
Mijn nummer 1 liefde: chocola!

Wat was/is jouw slechtste eetgewoonte?  
Als ik eenmaal begin met snoepen dan ben ik niet te stoppen. Daarom probeer ik dit zo weinig mogelijk te doen. Het lukt alleen niet altijd 😉

Heb je deze gewoonte vervangen voor een goede gewoonte of doe je dit nog steeds?
Ik had gehoopt dat ik door mijn fitjourney van deze kwaal af zou komen. Tijdens mijn fitjourney heb ik vrijwel geen cheatmomenten gehad. Na deze periode kwamen de cravings af en toe terug. Natuurlijk ben ik mij meer bewust van slechte voeding, maar het komt het nog wel eens voor (gelukkig veel minder dan voorheen) dat ik teveel ga snoepen. Ik probeer hierop te blijven letten maar ben wel van mening dat je ook moet kunnen genieten van iets lekkers op z’n tijd.

“Ik ben wel van mening dat je ook moet kunnen genieten”

Wat is het grootste diepte- en hoogtepunt in jouw fit journey?
De momenten dat ik echt cravings had naar alles wat slecht was en ik het niet mocht eten. Dat waren toch wel kleine dieptepunten voor mij.

Mijn hoogtepunt is het behalen van mijn 16 weekse journey! In deze 16 weken moest ik strikt zijn in mijn voeding d.m.v. een voedingsplan en mijn trainingen volgen. Omdat ik dit met hele toffe en sportieve mensen in groepsverband deed was het niet zo moeilijk om deze weken te doorstaan. En de resultaten logen er niet om!

Wat is jouw doel op de korte- en lang termijn?
In februari start ik met een nieuw schema voor 16 weken waarbij ik een cutfase, bulkfase en shredfase inga. Ik heb dit nog nooit gedaan dus ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen en hoe mijn lichaam hierop gaat reageren. Mijn doel is om onder de 25% vetpercentage te komen na 16 weken.

Hoe ziet jouw sportschema eruit, volg je een bepaald schema of bedenk je het zelf?
Ik sport op dit moment 4x in de week waarbij ik mij deels richt op conditie en deels kracht. Elitefit biedt genoeg vaste trainingen aan om dit schema te volgen.

Welke trend op fitness/sport- of voedingsgebied vind jij de grootste onzin?
Dat alleen bewegen en sporten voldoende is om fit te worden en af te vallen. Ik heb echt ondervonden dat gezonde voeding het belangrijkste is. Je kunt zoveel sporten als je wilt maar als je je voeding daar niet op aanpast gebeurt er niet veel.

“Je moet het alleen wel zelf willen”

Wat heb jij als tip voor iemand die nog moeite heeft met een fit lifestyle?
Just do it en zet die knop om! Als je gezonder gaat leven door meer te sporten en op je voeding gaat letten ga je echt veel beter in je vel zitten. Je moet het alleen wel zelf willen. En het belangrijkste: ontneem jezelf niet om af en toe wat lekkers te eten. Las bijvoorbeeld 1 tot 2 keer in de maand een cheatmaaltijd in.

“Just do it en zet die knop om!”

You May Also Like

Onze top 6 om in beweging te blijven tijdens de corona-crisis

7 voordelen bootcamps

7 voordelen van Bootcamps

Peach challenge: hoe blijf je actief gedurende deze periode?

Challenge of the week: HIIT Workout